Agencja SEM – czy reklama Google Ads 2023 nadal jest skuteczna?
Każdy przedsiębiorca wie, że trudno zaistnieć w świadomości klienta bez profesjonalnie opracowanej reklamy. Ta dziś opiera się przede wszystkim na promocji w sieci, a tu największą rolę odgrywają oczywiście pozycjonowanie i reklama Google Ads. Czy tego rodzaju promocja w 2023 roku będzie skuteczna w przypadku każdej firmy?
Dobra kampania Google Ads – czyli jaka?
Aby reklama Google Ads mogła być skuteczna, musi być idealnie dopasowana do firmy, która ją zleca, ale również do klienta docelowego. Drobni przedsiębiorcy dość często odczuwają pokusę, by samodzielnie ustawić kampanię, bez konsultacji z ekspertami. To błąd. Ich konkurencja niemal na 100 proc. korzysta ze wsparcia profesjonalistów, dlatego gdy przedsiębiorca chce zaistnieć na rynku, powinien pójść tą samą drogą. Dobra agencja Google Ads lub agencja SEM (https://sempai.pl/oferta/kampanie-google-ads/) poprzedzi działania reklamowe dokładnym audytem strony klienta. Wpierw doradzi, co poprawić na stronie i po akceptacji klienta naniesie konieczne zmiany, a dopiero potem włączy reklamę, której celem jest przede wszystkim konwersja, a więc zarobek po stronie przedsiębiorcy.
Dobra kampania Google Ads to więc taka, która osiąga przypisane jej cele. Celem może być sprzedaż, ale równie dobrze wypełnienie formularza kontaktowego czy subskrypcja newslettera. Wszystko zależy od potrzeb firmy.
Dlaczego reklama Google Ads jest skuteczna w 2023 roku?
Reklama Google Ads to wciąż najskuteczniejszy sposób, by relatywnie niewielkim kosztem (w stosunku do korzyści) pozyskać wielu nowych klientów i lepiej poznać rynek. Google bardzo dba o to, by wyświetlane reklamy idealnie wpisywały się w aktualne oczekiwania użytkowników, co wpływa na skuteczność przekazu. Wiele typów reklamy jest opartych o inteligentne i bardzo samodzielne mechanizmy. Przykładem jest chociażby reklama Google Display, która sama dobiera wygląd reklamy. Agencja Google Ads ma oczywiście wpływ i kontrolę nad tym, jaki przekaz „idzie w świat” i na bieżąco reaguje na wyniki generowane przez kampanie.
Możliwość śledzenia wyników, dostosowywania kampanii Google Ads do potrzeb firmy oraz elastyczny wybór sposobu płatności to największe zalety tego popularnego systemu.