Czym jest SXO i jakie ma znaczenie dla pozycjonowania stron?
Wymagania użytkowników i robotów wobec stron internetowych ciągle się zwiększają, aby im sprostać, trzeba podążać za najnowszymi trendami i zmianami. Jednym z nowszych wyrażeń, które się pojawiło i powinno być znane osobom działającym w sieci, jest Search Experience Optimization. Co to jest SXO i na czym polega? O tym można przeczytać poniżej!
Co to jest SXO?
Z całą pewnością większość z nas słyszała lub spotkała się z pojęcie SEO oraz UX, a nawet jeśli nie to w dużym skrócie można powiedzieć, że są to strategie mające na celu zoptymalizowanie witryny. SEO, czyli Search Engine Optimization skupia się głównie na oczekiwaniach robotów wyszukiwarki. Natomiast User Experience (UX) na doświadczeniu użytkowników. Z kolei SXO to połączenie obu tych strategii: https://sempai.pl/oferta/pozycjonowanie-i-optymalizacja/sxo/. W praktyce oznacza to, że obejmuje zarówno pozycjonowanie strony, jak i skupienie się na pozytywnym doświadczeniu użytkownika. Warto nadmienić, że Polacy najczęściej korzystają z wyszukiwarki Google, dlatego to właśnie pod jej algorytm witryna jest optymalizowana. Choć nie jest on do końca znany, to wiadomo, że najważniejsze jest to, aby użytkownik po wpisaniu wybranych słów kluczowych od razu został przekierowany na stronę, gdzie znajdzie odpowiedź na zadane pytanie lub produkt, którego szuka. Tym sposobem SXO jest uznawane za najbardziej skuteczną strategię marketingową.
SEO a SXO – podstawowa różnica
Trzeba przyznać, że dzisiejsze pozycjonowanie znacząco różni się od tego, które przeprowadzano jeszcze kilkanaście lat temu. Wcześniej strona internetowa bez trudu mogla znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwaniach i wcale nie musiała dostarczać wartościowych i rzetelnych informacji. Wystarczyło bowiem nasycenie słowami kluczowymi. Na szczęście wraz z biegiem czasu wiele się zmieniło. SXO skupia się nie tylko na optymalizacji strony, ale również na doświadczeniu użytkownika, co prowadzi do tego, że znajduje on stronie dokładnie to, czego szukał, więc chętniej na niej zostanie.
Jakie aspekty jeszcze uwzględnia Search Experience Optimization?
Przy wdrażaniu SXO bardzo ważne jest to, aby zadbać o każdy aspekt strony. Tylko w ten sposób można uzyskać oczekiwane i jednocześnie najlepsze rezultaty. Z tego względu należy szczególną uwagę zwrócić na:
- Treść jest właściwie najważniejsza, ponieważ odpowiada na pytanie i zawiera frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników. Musi więc być wartościowa, odpowiednio sformatowana, opatrzona nagłówkami i skierowana do wybranej grupy docelowej.
- Responsywność strony, czyli jej prawidłowe działanie na każdym urządzeniu. Należy pamiętać, że odbiorcy coraz chętniej i częściej przeglądają strony na telefonie bądź tablecie, a nie tylko komputerze. Do witryny powinien prowadzić jeden link.
- UX. Odbiorca musi mieć możliwość poruszania się bez trudu po stronie, szybko znaleźć interesujące go informacje oraz nie czekać zbyt długo na ładowanie kolejnych podstron.
- Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Linki na witrynie powinny działać prawidłowo, a te pochodzące z innych być dobrej jakości.
Powyższe czynniki i odpowiednie wdrożenie SXO sprawią, że optymalizowana strona internetowa zwiększy swoje zasięgi i tym samym będzie generować większe zyski. Warto więc zastanowić się nad tym rozwiązaniem.