Czym jest SXO i jakie ma znaczenie dla pozycjonowania stron?

Wymagania użytkowników i robotów wobec stron internetowych ciągle się zwiększają, aby im sprostać, trzeba podążać za najnowszymi trendami i zmianami. Jednym z nowszych wyrażeń, które się pojawiło i powinno być znane osobom działającym w sieci, jest Search Experience Optimization. Co to jest SXO i na czym polega? O tym można przeczytać poniżej!

Co to jest SXO?

Z całą pewnością większość z nas słyszała lub spotkała się z pojęcie SEO oraz UX, a nawet jeśli nie to w dużym skrócie można powiedzieć, że są to strategie mające na celu zoptymalizowanie witryny. SEO, czyli Search Engine Optimization skupia się głównie na oczekiwaniach robotów wyszukiwarki. Natomiast User Experience (UX) na doświadczeniu użytkowników. Z kolei SXO to połączenie obu tych strategii: https://sempai.pl/oferta/pozycjonowanie-i-optymalizacja/sxo/. W praktyce oznacza to, że obejmuje zarówno pozycjonowanie strony, jak i skupienie się na pozytywnym doświadczeniu użytkownika. Warto nadmienić, że Polacy najczęściej korzystają z wyszukiwarki Google, dlatego to właśnie pod jej algorytm witryna jest optymalizowana. Choć nie jest on do końca znany, to wiadomo, że najważniejsze jest to, aby użytkownik po wpisaniu wybranych słów kluczowych od razu został przekierowany na stronę, gdzie znajdzie odpowiedź na zadane pytanie lub produkt, którego szuka. Tym sposobem SXO jest uznawane za najbardziej skuteczną strategię marketingową.

SEO a SXO – podstawowa różnica

Trzeba przyznać, że dzisiejsze pozycjonowanie znacząco różni się od tego, które przeprowadzano jeszcze kilkanaście lat temu. Wcześniej strona internetowa bez trudu mogla znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwaniach i wcale nie musiała dostarczać wartościowych i rzetelnych informacji. Wystarczyło bowiem nasycenie słowami kluczowymi. Na szczęście wraz z biegiem czasu wiele się zmieniło. SXO skupia się nie tylko na optymalizacji strony, ale również na doświadczeniu użytkownika, co prowadzi do tego, że znajduje on stronie dokładnie to, czego szukał, więc chętniej na niej zostanie.

Jakie aspekty jeszcze uwzględnia Search Experience Optimization?

Przy wdrażaniu SXO bardzo ważne jest to, aby zadbać o każdy aspekt strony. Tylko w ten sposób można uzyskać oczekiwane i jednocześnie najlepsze rezultaty. Z tego względu należy szczególną uwagę zwrócić na:

  • Treść jest właściwie najważniejsza, ponieważ odpowiada na pytanie i zawiera frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników. Musi więc być wartościowa, odpowiednio sformatowana, opatrzona nagłówkami i skierowana do wybranej grupy docelowej.
  • Responsywność strony, czyli jej prawidłowe działanie na każdym urządzeniu. Należy pamiętać, że odbiorcy coraz chętniej i częściej przeglądają strony na telefonie bądź tablecie, a nie tylko komputerze. Do witryny powinien prowadzić jeden link.
  • UX. Odbiorca musi mieć możliwość poruszania się bez trudu po stronie, szybko znaleźć interesujące go informacje oraz nie czekać zbyt długo na ładowanie kolejnych podstron.
  • Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Linki na witrynie powinny działać prawidłowo, a te pochodzące z innych być dobrej jakości.

Powyższe czynniki i odpowiednie wdrożenie SXO sprawią, że optymalizowana strona internetowa zwiększy swoje zasięgi i tym samym będzie generować większe zyski. Warto więc zastanowić się nad tym rozwiązaniem.

Comments are closed.

Our Services

Worpress

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Read More

Web Design

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Read More

Ecommerce

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Brand Now

SEO

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Read More

Our Team

zahera

Zahera

(HR)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Alex

Alex

(CEO)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Alex

Sara

(CCO)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Mark

Mark

(Manager)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Testimonials

  • Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit,
    Safira
    (Quia, CEO)
  • At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga.
    Alana
    (Wirate, PA)
  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.
    Sara
    (Yahoo, Manager)

Our Partners