Optymalizacja profilu Google Moja firma
Google Moja Firma to podstawowe narzędzie dla lokalnych firm, które chcą dotrzeć do potencjalnych klientów. Posiadając profil Google Moja firma , możesz ubiegać się o wpis w Google, dodać szczegóły dotyczące swojej działalności, przesłać zdjęcia swojej lokalizacji oraz odpowiedzieć na recenzje klientów. Dzięki zoptymalizowanemu profilowi Google Moja firma zwiększysz swoją widoczność i liczbę odwiedzających Twoją stronę firmową. Zebraliśmy kilka wskazówek, jak zoptymalizować i zarządzać profilem GMB, aby odniósł on jak największy sukces.
Czym jest Google Moja firma ?
Google Moja Firma to darmowe narzędzie udostępniane przez Google, które pozwala firmom na stworzenie wpisu w wyszukiwarce Google. Aby utworzyć wpis, musisz najpierw zalogować się na swoje konto Google Moja Firma lub utworzyć je, jeśli jeszcze go nie masz. Jeśli nie masz konta GMF, nie będziesz widoczny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ale nie martw się, założenie profilu GMF jest bardzo proste i sprawi, że Twoja firma zostanie odkryta przez pobliskich klientów.
Podstawy optymalizacji
Aby zoptymalizować swój profil Google Moja firma , musisz najpierw określić, jakie informacje zawrzeć w swoim profilu. Nazywa się to „treścią” i jest tym, co będzie widoczne dla wyszukiwarek. Oto podstawy, które powinieneś zawrzeć: – Nazwa firmy – Powinieneś użyć dokładnej nazwy swojej firmy, tak jak pojawia się ona na Twojej stronie internetowej i stronach mediów społecznościowych. – Adres – Możesz zawrzeć adres ulicy, miasto, stan i kod pocztowy. – Numer telefonu – Możesz dodać numer telefonu, ale nie jest to wymagane. Upewnij się, że wpisany numer jest poprawny i aktualny. – Godziny pracy – Należy podać wszelkie dni lub godziny pracy, które różnią się od zwykłych godzin pracy. – Kategoria – Wybierz kategorię, która najlepiej opisuje Twoją firmę. – Zdjęcia – Dołącz co najmniej jedno zdjęcie swojego biznesu. Możesz dodać łącznie do 9 zdjęć. – Tekst – Możesz wykorzystać to miejsce na opisanie swojego biznesu i tego, co wyróżnia Cię spośród innych w Twojej branży.
Twórz angażujące treści
Treść, którą tworzysz dla swojego profilu Google Moja firma jest tak samo ważna jak podstawy wymienione powyżej. Chcesz stworzyć unikalny opis, który przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i sprawi, że klikną oni na Twoją stronę internetową. Skorzystaj z tych wskazówek, aby stworzyć interesującą treść dla swojego profilu Google Moja firma .Twój opis powinien mieć od 90 do 120 znaków, aby umożliwić kliknięcie przycisku „czytaj więcej” w Google. Twój numer telefonu powinien być ostatnią rzeczą zawartą w opisie. – Zawieraj słowa kluczowe. Twój opis powinien zawierać słowa kluczowe, których szukają Twoi klienci. Możesz użyć Planera Słów Kluczowych Google, aby znaleźć popularne słowa kluczowe związane z Twoją działalnością. – Unikaj banałów. Unikaj niejasnych lub nadużywanych fraz, takich jak „najlepszy w mieście” lub „obsługa klienta”. Zamiast tego bądź konkretny i stwórz unikalny opis, który będzie się wyróżniał.
Pokaż swoją lokalizację
Aby ustalić swoją fizyczną obecność, musisz pokazać, że jesteś lokalnym biznesem. Oznacza to, że musisz zawrzeć szczegóły dotyczące dokładnej lokalizacji, w tym mapę z pinezką pokazującą dokładną lokalizację Twojego biznesu. Możesz również dodać zdjęcia zewnętrznej i wewnętrznej strony Twojego biznesu, aby dać klientom lepsze wyobrażenie o tym, czego mogą się spodziewać podczas wizyty. Jeśli prowadzisz biznes w sieci, możesz rozważyć stworzenie osobnego wpisu dla każdej lokalizacji. Pomoże to klientom znaleźć dokładną lokalizację, której szukają. Aby dodać mapę i pinezkę do swojego profilu, kliknij „Add Another Business” w swoim profilu GMB, a następnie kliknij „moja firma”. Następnie kliknij „Dodaj mapę” i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dodać szczegóły swojej lokalizacji. Możesz również dodać zdjęcia do swojej listy, klikając „Obraz”, znajdujący się pod przyciskiem „Edytuj”.
Monitoruj i analizuj za pomocą Google Analytics
Google Moja firma integruje się z Google Analytics, darmowym narzędziem online, które pozwala monitorować ruch na stronie internetowej, w tym liczbę odwiedzających pochodzących z Google. Możesz założyć regularny profil Google Analytics, aby śledzić ruch z Google i uwzględnić te dane w swoim profilu GMB. Aby dodać swój profil Google Analytics do swojego profilu Google Moja firma , kliknij „Edytuj” na pulpicie nawigacyjnym GMB. Po przejściu do ekranu edycji kliknij „Dodaj Analytics” i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dodać swój profil Google Analytics. Możesz również utworzyć niestandardowy adres URL dla swojej strony Google Moja firma Utworzenie niestandardowego adresu URL pomaga Twojej stronie wyróżnić się i jest prostym sposobem na poprawę współczynnika klikalności. Ułatwia też klientom zapamiętanie nazwy Twojej firmy i ponowne znalezienie strony w przyszłości. Aby utworzyć niestandardowy adres URL, kliknij „Edytuj” na pulpicie nawigacyjnym, kliknij „Niestandardowy adres URL” i postępuj zgodnie z instrukcjami.
Wnioski
Google Moja firma jest podstawowym narzędziem dla lokalnych firm i zapewnia łatwy sposób na zarządzanie swoją obecnością online. Stworzenie zoptymalizowanego profilu Google Moja firma dzięki Sempai pozwala na bycie odkrytym i zwiększenie bazy klientów.