Real time marketing (RTM) – na czym polega ta strategia?

Real time marketing (RTM) to strategia marketingowa, po którą w ostatnich latach sięga coraz więcej firm. Właściwie, nie powinno to nikogo dziwić, ponieważ pozwala ona skutecznie zwrócić na siebie uwagę potencjalnych klientów. RTM to koncepcja, z której korzystają przedsiębiorcy z różnych branż. Na czym polega real time marketing? Jeśli chcesz poznać odpowiedź, koniecznie przeczytaj nasz tekst – nie pożałujesz!

Real time marketing – co to takiego jest?

Idea real time marketing jest dość prosta – nie trzeba skończyć studiów wyższych z zakresu zarządzania i promocji, by móc zrozumieć tę koncepcję. Czym jest RTM? Mamy dla Ciebie odpowiedź: jest to takie podejście koncentrujące się na dostosowywaniu działań marketingowych danego przedsiębiorstwa do bieżących wydarzeń, które zachodzą w życiu gospodarczym, ale także społecznym czy gospodarczym. Cel, dla którego się to robi, jest bardzo prosty: zaspokojenie potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym.

To właśnie dzięki RTM przedsiębiorcy są w stanie szybko reagować na zmiany zachodzące na świecie – a przecież, jak wiadomo, rzeczywistość XXI wieku jest niezwykle dynamiczna. Takie wydarzenia jak na przykład:

  • nagrody filmowe,
  • mecze piłkarskie,
  • trendy w mediach społecznościowych,
  • aktualne wydarzenia ze świata kulturalnego,

sprawiają, że przedsiębiorcy nawiązują do nich w swojej ofercie. Przykładowo, mundial, który miał miejsce w Katarze w 2022 roku, skłonił wiele firm do tego, by wypuścić na rynek np. szklanki, koszulki czy inne gadżety nawiązujące tematycznie do tych zawodów sportowych.

Zastosowanie RTM w praktyce. Poznaj ciekawe przykłady

Ciekawym case study, jeśli chodzi o real time marketing, jest historia kancelarii prowadzonej przez S. Mentzena. Ten doradca podatkowy (a zarazem działacz społeczny oraz polityczny) zaczął w ostatnich latach skupiać się na obsłudze firm informatycznych w związku z wprowadzoną ulgą IP Box. W ślad za nim poszły dziesiątki rywalizujących kancelarii podatkowych.

Real time marketing to podejście, które jest wykorzystywane również w marketingu internetowym. Zapewne wiesz, że w 2022 roku wszedł w życie Polski Ład, czyli pakiet zmian podatkowych. Jak wiadomo, przyniósł on istną rewolucję z punktu widzenia podatków oraz księgowości firmowej (abstrahując od sensowności niektórych zmian). Taki stan rzeczy sprawił, że na blogach księgowych czy dotyczących zarządzania biznesem pojawiły się dziesiątki firm, które nawiązywały tematycznie do Polskiego Ładu.

RTM pozwala marketerom na szybkie reagowanie i tworzenie treści, które są aktualne, osobiste i interaktywne, ponieważ odbiorcy zyskują wówczas przekonanie, że przedsiębiorca wie, co „jest na czasie”. Dzięki temu firmie łatwiej jest do zwiększenia zaangażowania konsumentów, a w efekcie – zachęcenia ich do swojej oferty.

Dzięki koncepcji real time marketing marki są w stanie dostarczać takie treści marketingowe, które odpowiadają na bieżące potrzeby klientów, a także budować pozytywny wizerunek.

Przykładem skutecznej kampanii RTM był tweet Oreo podczas Super Bowl w 2013 roku, gdy w czasie meczu doszło do awarii prądu, a firma odpowiedziała szybkim i zabawnym sposobem, wypuszczając na Twitterze zdjęcie ciastka Oreo z napisem „Ty też możesz zjeść Oreo w ciemności”. Eksperci zgodnie twierdzą, że ta improwizowana kampania reklamowa zyskała wiele pozytywnych reakcji i podniosła świadomość marki.

Comments are closed.

Our Services

Worpress

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Read More

Web Design

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Read More

Ecommerce

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Brand Now

SEO

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Read More

Our Team

zahera

Zahera

(HR)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Alex

Alex

(CEO)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Alex

Sara

(CCO)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Mark

Mark

(Manager)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Testimonials

  • Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit,
    Safira
    (Quia, CEO)
  • At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga.
    Alana
    (Wirate, PA)
  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.
    Sara
    (Yahoo, Manager)

Our Partners